28 Augustus 2021 Kunst in het Kerkje van Persingen

Foto’s met Datum linken: http://tinyurl.com/Spaces-link

Klik eerst bovenaan op Datum link: whmgipman.wordpress.com

Ook aanvullende info op mijn Facebook: https://www.facebook.com/wil.gipman

________________________________________________________________

De Kunstenaars Jan Pieter Leupen – Herman Vierke en Jutta Biesemann

_________________________________________________________________

Jutta Biesemann

Mijn scannogrammen De foto’s die ik hier laat zien zijn werken die zijn gemaakt met een fotoscanner. Ik gebruik de preview-functie om te experimenteren met compositie en licht totdat ik tevreden ben met het resultaat. De daadwerkelijke belichting voor de uiteindelijke foto duurt dan tussen de 20 en 35 minuten. Formeel sluiten de foto’s aan bij mijn liefde voor het stilleven. Objecten uit het verleden spreken mij aan vanuit het oogpunt van het motief: gedroogde, vervaagde bloemen, objecten die vroeger modern of gebruikt waren, of (delen van) dode dieren. Het jan-van-gent, in het Nederlands bekend onder de mooie naam Jan van Gent, is een van mijn favoriete motieven. Met hield van het sublieme dat het uitstraalt. Alle werkers behoren tot een oplage van elk 3 foto’s. De bits zijn 50/70 in een 70/100 frame. Elk werk kost € 275. Bij interesse bent u van harte welkom om andere werken te bekijken in mijn atelier in Kleve

Hermann Vierke


Plasticafval kom je overal tegen. Vaak kleurrijk en in avontuurlijke vormen.
Mijn foto’s sinds studioportraits van sluitdoppen van uiteenlopende flessen. Het zijn objecten waarvan de vorm aanduidt dat zij aan verschillende invloeden waren blootgesteld. Hoewel afval laten zij toch een vorm van esthetiek zien, die door de nuchtere en gecontroleerde omgeving van de studio nog geaccentueerd wordt.

Jan Pieter Leupen

 Ik begon rond mijn 12 de  jaar te fotograferen met een agfa clack. op de middelbare school  experimenteerde ik met zwart-wit fotografie, waarbij mijn zusje mijn model was  ‘Artistieke foto’s beetje geënt op de Franse nouvelle vague. Reuze spannend. lk ontwikkelde en drukte zelf mijn foto’s af. Op de academie voor industriële vormgeving werd het allemaal veel serieuzer, het was een onderdeel van de hele opleiding. Van Frans Zwartjes leerde ik experimenteren met fotopapier, dubbelopnamen en gemixte technieken’ Hoewel ik altijd veel fotografeerde, natuurlijk de huiselijke taferelen en onze vakanties, ben ik rond mijn 50 ste het als een serieuze hobby gaan beoefenen. ln die tijd begon ik met een aantal fotografen fotoclub Nijmegen. Ik ben geïnteresseerd in architectuur en kunst en dat heb ik jaren gebruikt in mijn fotografie’ Corona maakte de wereld kleiner en naast een handschoenenproject (in ontwikkeling), had ik mezelf als model. Lang liet ik mijn foto’s afdrukken in kleur, nu ben ik weer terug bij zwart-wit’ Het geeft een andere dimensie aan mijn foto’s.

Door het licht wat door de ramen van het kerkje schijnt komt er schaduw en kunnen er dan geen foto’s worden gemaakt worden van wat er laag staat.

_______________________________________________________________

28 Augustus 2021 Kunst in het Kerkje van Persingen Album 1

https://1drv.ms/u/s!AtFLchdsVFFijad9NZcDQujMw8bLAg?e=E1mNfu

_______________________________________________________________

28 Augustus 2021 Kunst in het Kerkje van Persingen Album 2

https://1drv.ms/u/s!AtFLchdsVFFijagLdivI8P61L8naHQ?e=3USBSx

_______________________________________________________________

Alle Rubrieken van Kunst in Persingen:

https://whmgipman.wordpress.com/category/kerkje-persingen/

_______________________________________________________________

Dit bericht werd geplaatst in Kerkje Persingen, Tentoonstelling. Bookmark de permalink .